Tuesday, September 25, 2012

Zažít víkend jinak

Jen s Dominikem, neboť Ondra s Mikulášem odjeli na "víkend otců" do Lužických hor. Dobře jsme se tu měli. V pátek po angličtině jsme si ještě vyšli na podvečerní procházku do Grébovky - dala jsem si burčák a pak jsme si sedli na vyhlídku a koukali na Prahu. Burčák mi teda pěkně stoupl do hlavy.
V sobotu odpoledne jsem pozvala Mikelu, která byla taky jen s malou Darjou k nám na Vinohrady na akci Zažít město jinak. Ulice byly plné lidí, hrála hudba, ze stánků to vonělo a před restaurací Las Adelitas (kam chci jít na narozeninovou večeři) se tančilo tango. Víno mi opět stouplo příjemně do hlavy. Večer jsem si četla program ostatních čtvrtí, kde se akce konala, a kdybych mohla být na více místech, tak bych - si na Břevnově poslechla pianistku Kayoko Fukuda Zemanovou - objevovala bych skryté příběhy branických zákoutí - prošla bych si Dejvice s průvodci Pragulic - v Hlubočepech bych se šla mrknout na šansoniérku Terezii Pálkovou, zatímco Miky by někde závodil na odrážedle (kdyby tu teda byl) - v Karlíně bych si lehla pod slunečník a poslouchala rádio - v Kyjích to samé, navíc na molu - v Ládví bych něco napekla na sousedský piknik - na Letné by to byli asi francouzští akrobaté - na Malé Straně by mi Pavel Kubíček, alias živý jubox snad zazpíval nějakou tu od podlahy od Blur -ve Strašnicích bych se na burze zbavila starých DVD a nějaká nová bych snad získala, a když ne, šla bych na film D.Vondráčka "Láska v hrobě", je to prý síla - prošli bychom si naučnou stezku Meandry Botiče - ve Vršovicích bych si dala paellu -a v Žižkovském hyde parku bych si poslechla lidi, co by se odvážili zazpívat, co si myslí. No a úplně večer (už jsem trochu bojovala se spánkem) jsem si pustila klasiku francouzské nové vlny, Bláznivého Petříčka (Pierrot le fou, režie Jean-Luc Godard, 1965). Film dobrý, myslím, že jsem i pochopila, co tím chtěl režisér sdělit, jen to teď asi zrovna není moje hlavní téma. Ale vím o vás, až bude třeba, pustím si znovu. Belmondo....jak mu tady vyndá to cigáro, aby ho políbila...nemá chybu

1 comment:

Anonymous said...

máš pravdu, ta scéna je nejlepší!