Saturday, August 4, 2012

Hostim I

Prázdniny jsou pro mě zhruba poslední čtyři roky časem setkávání s přáteli, kteří bydlí daleko, a vídává me se tedy tak jednou dvakrát do roka. Se Sylvou jsme se loni neviděly, byla stejně jako já těhotná, ale nastaly nějaké komplikace a setkání jsme musely odložit. Nakonec vše dobře dopadlo, v únoru se narodila Magdalenka, a tak jsme se vydali do Hostimi, abychom ji poznali.
Tentokrát jsme bydleli v místním ubytování U sýpky, k Sylvě už bychom se všichni nevešli a stejně by to byl asi dost velký chaos. Ubytování dost v retro stylu:-), ale pro naše potřeby zcela dostačující.
Do Hostimi jsme dorazili v pondělí večer, tak jsme se víceméně jenom přivítali, předali si dary a šli jsme si lehnout:-)
Na první výlet jsme vyrazili následující den po obědě - cíl víska Boskovštejn. Autobusem (nebo spíš soukromým taxi, neboť jsme často byli jediní cestující) jsme se posunuli do Prokopova a odtud polní cestou ke kapličce, kde měl údajně svatbu Mejla Hlavsa. A nejspíš to bude i pravda.
Od Sylvy jsem si taky vypůjčila brožurku o historii Boskovštejna a po večerech jsem si v ní četla. Bylo zajímavé na osudech této vesnice sledovat, jak šly dějiny, jak se vše měnilo, vyvíjelo...



Rybník Kabelka, hned vedle kapličky.







V samotném Boskovštejně jsme pak nejprve požádali o otevření hospody (povedlo se), občerstvili jsme se a pak jsme se vydali na dětské hřistě, kde jsme vyčkali příjezdu autobusu. U Sylvy a Marka na zahradě jsme si pak ještě dali sklenku vína, Dominikovi jsem připravila kašičku a vydali jsme se zpět do "penzionu".

No comments: