Monday, May 16, 2011

Knižní veletrh v Praze

Tak jsme se zase po roce vydali zjistit, co je na trhu a získat zdarma pár výtisků časopisů, které člověk běžně nekupuje (např. F.O.O.D - co, Zuzi?:-))
Tak já jsem koukala, Mikuláš sbíral balonky a lízátka od kocourů. Nekoupila jsem skoro nic, bo bych musela koupit všechno. Půjčím si to v knihovně.
Čestným hostem letošního festivalu byla Saudská Arábie. Mikulášovi se moc líbily osvětlené modely Meccy a Mediny.



Původně jsme se hnali na prezentaci překladu Posledních básní Czeslawa Milosze (nakladatelství Triáda), ale uznala jsem, že by tam Miky stejně jenom vyřvával to svoje Ukončete nástup a výstup..., tak jsem se musela spokojit s panely.





Knížku jsem dostala darem. Zatím jsem měla čas prolistovat si ji akorát, když dneska Miky večeřel, těším se na soustředěnější četbu.

Padla mi do oka tahle báseň, dovolím si publikovat.

Starý člověk sleduje TV

Třeba byste si teď radši
trochu poplakali,
než při saltu blýskli chrupem
před nabitými sály.

Na okamžik zamyslet se,
důvody se vždycky najdou,
o tom něco vím nejen já,
stařec se šedivou bradou.

Aby se nic nepoznalo,
každý z nás tu něco hraje,
setrvalou vnitřní ránu
zatvrzele zakrývaje.

Vaše skutky nevyšly z vás,
jenom předstíráte,
přitom uvnitř přejete si
vytrhnout se jedním chvatem.

Letět odsud předaleko,
navždy a svobodně,
nepočítat týdny, roky
ztěžklé chůze po dně.

Takže ne tak zcela se nám
líbí na téhle zemi.
Právě k tomu hudba a slova
budou vámi nalezeny.

/2003/

přel. Josef Mlejnek

2 comments:

zuzi said...

Ha! Říkala jsem si, zda tam budete a jak jsem googlila poránu Jirouse a festival, objevila jsi se mi tam i ty! Jo, a já bych F.O.O.D. taky brala, no, nevezmi to :) zuzi

wlcice said...

já se taky vydala zjistit, co je nového... některé poznání vyjde dost draho :-)