Tuesday, April 19, 2011

Konference

Minulou neděli jsem se zúčastnila tradiční konference jazykové školy Akcent. Myslím, že jsem byla už potřetí, poprvé ale přímo v jejich sídle. Potkala jsem se tam s kolegyní Míšou, tak to bylo příjemný.
Co jsem viděla:
1)Michael Carrier (British Council): New Approaches to Language Teaching for 21st Century Learners- technologie ve výuce. Tohle vím, že je moje slabina - nedostatek času, nedostatek technologie. Jednoduchá rada k využíváni Internetu ovšem a tady neplatí žádná výmluva: když jim to chcete ukázat a nemáte k dispozici Internet, vytiskněte to...
To dělávám, ale zase, ne tak často, je málo času, tak kolikrát jen vezmu učebnici a jedu...Teď jsem dala ale v Jahodě maminkám za úkol najít nějaý pěkný recept na http://www.bbcgoodfood.com/, pak si je sdělily a bylo to tak přirozený, asi jim ani nepřišlo, že se něco učí a vo to právě go.
Jinak nějaké technologie, které popisoval, byly tak trošku čirá utopie, když někdy přijdu do třídy a jsem ráda, že tam vůbec je marker a kazeťák vydává nějaký zvuk:-)
Toto je pár aplikací nebo stránek, na které se mám ještě podívat:
Moodle
Virtual Classroom
Mahara
Slideshare

Facebook a Twitter znám:-)

Třeba se bude někdy hodit. Mně přijdou hodně podnětné stránky samotné Britské rady. Je docela dobré je sledovat na FB.
Ale upřímně: dle mého názoru technologie nikdy nemůže přebít lidský faktor.

2) Alžběta Polišenská: Lesson Feedback-pro mě vzpomínání na hodnocení hospitací. Motto: konstatovat, popisovat, neobviňovat, neříkat: já bych to udělala takhle...Tak to bohužel já jsem bývala hodně přechytralá...

3) Daniel Baines: Authentic Video in the English Classroom- pro mě nejlepší část
- velice silná prezentace, aktivity ne nijak objevné, všechny už jsem asi někde viděla, ale líbilo se mi, jak podtrhl a sám ukázal tu lehkost a autenticitu, kterou krátká videa do výuky přinášejí.
- přirozené prosředí a jazyk, který studenti ve videích uslyší
-koukají na video, tzn. dívají se vzhůru, nemají oči věčně jen zabořené do učebnic
-potěšil mě, že zmínil využití filmu ve spojení se zjednodušenou četbou (jako příklad ukázal Four Weddings and a Funeral, já teď dělám to samé s About a Boy - taky Hugh:-))).
- na tomhle pěkně vysvětlit předminulý čas, když jsme měli ve dvojicích vět určit, co se stalo nejdřív.....studenti si pak můžou najít info k filmu na netu, diskuse a už to jede:-)



Takže opět velký úkol pro mě.

4) Miroslav Jindra: Tzv. reálie -velmi reálný problém literárního překladuPán, co překládá Leonarda Cohena. Od technologie, ke klasickému výkladu, zavzpomínala jsem si na univerzitní léta.
Zajímavé, pár věcí vysvětlil na ukázce z knihy Tenants (Nájemníci) od Bernarda Malamuda.

5) Jtka Urbanová: Actully, guess what? I mean, apparently...anyway.- workshop zaměřený na tzv. fillers nebo taky linking devices (podobné jako v názvu). Jedna dvě aktivity (i překladové)

tak teď ještě čekám, až mi dají z CUP vědět, že jsem vyhrála výlet do Londýna.

No comments: